Το φιλμ «Οπενχάιμερ» του Κρίστοφερ Νόλαν ήταν ο θριαμβευτής της βραδιάς στην 96η τελετή απονομής των βραβείων Όσκαρ, με συνολικά επτά αγαλματίδια, ενώ το «Poor Things» του Γιώργου Λάνθιμου εξασφάλισε τέσσερα και δικαίως θεωρείται ένας από τους πιο επιτυχημένους της βραδιάς.
Το «Oppenheimer» ήταν η ταινία με 13 υποψηφιότητες. Ακολουθούσε το «Poor Things» του Γιώργου Λάνθιμου με 11 υποψηφιότητες. Το «Killers of the Flower Moon» του Μάρτιν Σκορσέζε με 10 και τέλος το «Barbie» της Γκρέτα Γκέργουιγκ με 8.
Το Όσκαρ καλύτερης ταινίας στο «Οπενχάιμερ»
Το φιλμ «Οπενχάιμερ» του Κρίστοφερ Νόλαν έλαβε το Όσκαρ καλύτερης ταινίας, επισφραγίζοντας την κυριαρχία του τη βραδιά που εξασφάλισε συνολικά επτά αγαλματίδια.
Το πορτρέτο του πατέρα της ατομικής βόμβας, που είχε την ιδιαιτερότητα ότι αντιμετωπίστηκε με διθυράμβους από την κριτική και γνώρισε εμπορική επιτυχία στις αίθουσες, με εισπράξεις που ξεπέρασαν το ένα δισεκατομμύριο δολάρια παγκοσμίως, επικράτησε των «Μπάρμπι», «Ανατομία μιας πτώσης», «Poor things» και «Τα παιδιά του χειμώνα», μεταξύ άλλων, μια χρονιά που γενικά οι ταινίες χαρακτηρίστηκαν υψηλού βαθμού ποιότητας.
Όσκαρ σκηνοθεσίας στον Κρίστοφερ Νόλαν για το «Οπενχάιμερ»
Ο Κρίστοφερ Νόλαν έλαβε το Όσκαρ σκηνοθεσίας για το φιλμ «Οπενχάιμερ», το πορτρέτο του πατέρα της ατομικής βόμβας, ταινία η οποία έλαβε διθυραμβικές κριτικές και γνώρισε επίσης εμπορική επιτυχία.
Το μάλλον απρόβλεπτο, ραφιναρισμένο μπλοκμπάστερ, το οποίο έσπασε το φράγμα του ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων στο παγκόσμιο box office, είχε μετατρέψει ήδη τον 53χρονο αμερικανοβρετανό σκηνοθέτη στο φαβορί των βραβείων. Επικράτησε των Μάρτιν Σκορσέζε («Οι δολοφόνοι του ανθισμένου φεγγαριού»), Ζιστίν Τριέ («Ανατομία μιας πτώσης»), Γιώργου Λάνθιμου («Poor Things») και Μπράντλι Κούπερ («Maestro»
Όσκαρ Α΄ ανδρικού ρόλου στον Κίλιαν Μέρφι για το «Οπενχάιμερ»
Ο ιρλανδός ηθοποιός Κίλιαν Μέρφι έλαβε το Όσκαρ πρώτου ανδρικού ρόλου για την ενσάρκωση του πατέρα της ατομικής βόμβας στο φιλμ «Οπενχάιμερ» του Κρίστοφερ Νόλαν.
Ο 47χρονος, που ερμηνεύει με τον παράδοξα εύθραυστο τρόπο του τον φυσικό που ανέτρεψε την ιστορία, επικράτησε των Πολ Τζιαμάτι («Τα παιδιά του χειμώνα»), Μπράντλι Κούπερ («Maestro»), Τζέφρι Ράιτ («American Fiction») και Κόλμαν Ντομίνγκο («Rustin»).
Όσκαρ Α΄ γυναικείου ρόλου στην Έμμα Στόουν («Poor Things» του Γιώργου Λάνθιμου)
Η Έμμα Στόουν έλαβε το Όσκαρ πρώτου γυναικείου ρόλου -για δεύτερη φορά-, για την ερμηεία της στην μπαρόκ κωμωδία του Γιώργου Λάνθιμου «Poor Things». Ήδη βραβευμένη για τον ρόλο της στην ταινία «La La Land», η 35χρονη αμερικανίδα ηθοποιός αυτή τη φορά ενσάρκωσε μια αυτόχειρα την οποία επαναφέρει στη ζωή εκκεντρικός επιστήμονας εμφυτεύοντάς της εγκέφαλο αγέννητου εμβρύου και ξεκινά να ανακαλύπτει τη ζωή από την αρχή, χωρίς αιδώ ή προκαταλήψεις. Επικράτησε των Λίλι Γκλάντστοουν («Δολοφόνοι του ανθισμένου φεγγαριού»), Σάντρα Χούλερ («Ανατομία μιας πτώσης»), Κάρι Μάλιγκαν («Maestro») και Ανέτ Μπένινγκ («Nyad»).
Αναλυτικά οι νικητές:
Καλύτερη Ταινία: Oppenheimer
Σκηνοθεσία: Κρίστοφερ Νόλαν, Oppenheimer
Α’ Αντρικός Ρόλος: Κίλιαν Μέρφι, Oppenheimer
Α’ Γυναικείος Ρόλος: Έμα Στόουν, Poor Things
Β’ Αντρικός Ρόλος: Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ, Oppenheimer
Β’ Γυναικείος Ρόλος: Ντιβάιν Τζόι Ράντολφ, The Holdovers
Πρωτότυπο Σενάριο: Anatomy of a Fall
Διασκευασμένο Σενάριο: American Fiction
Διεθνής Ταινία: The Zone of Interest (Aγγλία)
Ντοκιμαντέρ: 20 Days in Mariupol
Μικρού Μήκους Ντοκιμαντέρ: The Last Repair Shop
Μικρού Μήκους Ταινία: The Wonderful Story of Henry Sugar
Όσκαρ Καλύτερης Ταινία Κινουμένων Σχεδίων: Το Αγόρι και ο Ερωδιός
Ταινία Κινουμένων Σχεδίων Μικρού Μήκους: WAR IS OVER! Inspired by the Music of John & Yoko
Καλύτερη Μουσική Επένδυση: Oppenheimer
Τραγούδι: What Was I Made For?, Barbie
Ήχος: The Zone of Interest
Σχεδιασμός Παραγωγής: Poor Things
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Oppenheimer
Μακιγιάζ και Κομμώσεις: Poor Things
Σχεδιασμός Κουστουμιών: Poor Things
Μοντάζ: Oppenheimer
Οπτικά Εφέ: Godzilla Minus One