Τρίτη, 31 Ιανουαρίου, 2023
14.9 C
Paphos

Ακολουθήστε μας:

ΑρχικήΑΠΟΨΕΙΣ - ΑΡΘΡΑΔεν φταίνε μόνον οι οδηγοί (γράφει ο Κώστας Νάνος)

Δεν φταίνε μόνον οι οδηγοί (γράφει ο Κώστας Νάνος)

Share

Το πρόσφατο θανατηφόρο δυστύχημα στο κέντρο της Πάφου με θύμα την 53χρονη Αντριάνα Μουκάνου επιβεβαιώνει για ακόμη μια φορά ότι ο κυριότερος παράγοντας για την πρόκληση θανατηφόρων δυστυχημάτων είναι ο ανθρώπινος.

Όταν οι οδηγοί παραβιάζουν τον κόκκινο σηματοδότη ή οδηγούν υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών ουσιών, είναι θέμα τύχης αν θα προκαλέσουν θανατηφόρο δυστύχημα. Το ίδιο ισχύει και όταν οι οδηγοί παραβιάζουν το όριο ταχύτητας ιδιαίτερα σε κατοικημένες περιοχές.

Τον περασμένο χρόνο από τα 4 θανατηφόρα στην Πάφο τα 2 αφορούσαν πεζούς οι οποίοι παρασύρθηκαν από διερχόμενα οχήματα. Η χρήση ουσιών από οδηγούς  και η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ έχει λάβει τρομακτικές διαστάσεις στην επαρχίας μας. Αυτό καταδεικνύεται από τους αριθμούς των οδηγών που εντοπίζονται στις εκστρατείες της τροχαίας. Σχεδόν καθημερινά στους ελέγχους εντοπίζονται θετικοί σε ναρκοτέστ οδηγοί που βρίσκονται στο τιμόνι,. Πολλοί περισσότεροι καθημερινά είναι και οι οδηγοί που εντοπίζονται να οδηγούν υπό την επήρεια αλκοόλ. Ευθύνη της πολιτείας είναι να λάβει πιο δραστικά μέτρα για να περιοριστούν αυτά τα φαινόμενα. Όσο δεν γίνεται αυτό, δεν μπορούμε να ελπίζουμε ότι θα μειωθούν τα θανατηφόρα δυστυχήματα.

Παράλληλα όμως δεν πρέπει να υποτιμούνται και άλλοι παράγοντες που συμβάλουν στην πρόκληση τροχαίων δυστυχημάτων. Σύμφωνα με στοιχεία του κλάδου κυκλοφοριακών μελετών του τμήματος δημοσίων έργων, στην επαρχίας μας τα περισσότερα θανατηφόρα δυστυχήματα την τελευταία εικοσαετία σημειώθηκαν, στον παραλιακό δρόμο Πάφου- Κόλπου των Κοραλλίων και στον δρόμο Πόλης Χρυσοχούς- Πωμού.

Σύμφωνα  με τον συγκοινωνιολόγο Νεόφυτο Ζαβρίδη, οι λόγοι για την πρόκληση θανατηφόρων δυστυχημάτων στους δυο αυτούς δρόμους, πέραν από την ευθύνη των οδηγών, έχουν να κάνουν με τις κλήσεις του οδοστρώματος, την ολισθηρότητα τους, ένεκα της γειτνίασης με την θάλασσα, τον κακό φωτισμό και την έλλειψη πεζοδρομίων αλλά και στις ευθείες και τις απότομες στροφές στους δρόμους σε ορισμένα σημεία.

Πολλές  θανατηφόρες οδικές συγκρούσεις, σύμφωνα με τα στοιχεία του κλάδου κυκλοφοριακών μελετών έχουν καταγραφεί και στον δρόμο Τάφοι των Βασιλέων – Κόλπου των Κοραλλίων και κυρίως ανάμεσα στο πέμπτο με έκτο χιλιόμετρο του δρόμου στα όρια των κοινοτήτων Χλώρακας και Κισσόνεργας. Σε ολόκληρη την επαρχία Πάφου από το 2005 μέχρι και το 2022 έχασαν την ζωή τους 142 άνθρωποι σε τροχαίες συγκρούσεις. Τα περισσότερα θανατηφόρα δυστυχήματα, 23 καταγράφηκαν το 2005 και τα λιγότερα, 3 το 2017. Την τελευταία δεκαετία ο αριθμός των θυμάτων είναι μονοψήφιος κάθε χρόνο. Η απώλεια ωστόσο εξακολουθεί να είναι βαριά για τα μεγέθη της Κύπρου και ιδιαίτερα της επαρχίας. Οδικές συγκρούσεις με σοβαρούς τραυματισμούς και ζημιές καταγράφονται επίσης κυρίως σε συμβολές, διασταυρώσεις αλλά και σε κυκλικούς κόμβους εντός της πόλης της Πάφου και κυρίως στις λεωφόρους Δημοκρατίας, ανεξαρτησίας, Ελευθερίου Βενιζέλου, Ευρώπης, Γιάννου Κρανιδιώτη, Αθηνών και Αποστόλου Παύλου με Αγίων Αναργύρων. Το τμήμα δημοσίων έργων μελετώντας τα στοιχεία των οδικών συγκρούσεων στα διάφορα σημεία του οδικού δικτύου λαμβάνει συνεχώς διορθωτικά μέτρα με στόχο την μείωση των σοβαρών οδικών συγκρούσεων. Συχνές θανατηφόρες οδικές συγκρούσεις καταγράφηκαν επίσης στην λεωφόρο Μεσόγης, στον δρόμο Μεσόγης- Πόλης Χρυσοχούς αλλά και στον αυτοκινητόδρομο Πάφου- Λεμεσού. Τα στοιχεία αυτά παρουσιάστηκαν πρόσφατα σε ρεπορτάζ στην κρατική τηλεόραση.

Share

Share

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
- Advertisment -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Custom Ad 1

Cosmos News

error: Το περιεχόμενο προστατεύεται!
w-footer{display: none;}