Η κυκλοφοριακή συμφόρηση πνίγει την Πάφο
Σφίγγει ο κλοιός της τροχαίας κίνησης και το πρόβλημα πρέπει να αντιμετωπιστεί άμεσα…
Πού παρατηρείται μεγάλο πρόβλημα και ποιες λύσεις προσφέρονται…
Ξεχάστε τα χρόνια που στην Πάφο το πρόβλημα της κυκλοφοριακής συμφόρησης ήταν άγνωστο.
Η ραγδαία αύξηση του αριθμού των οχημάτων και η απουσία έργων που θα απαμβλύνουν το πρόβλημα της κυκλοφοριακής συμφόρηση ιδιαίτερα κατά της ώρες αιχμής συνέβαλαν τα τελευταία χρόνια στην γιγάντωση του προβλήματος στο κέντρο της πόλης αλλά και περιφερειακά, καθώς η ύπαρξη σχολικών μονάδων και άλλων υπηρεσιών κατευθύνουν την τροχαία κίνηση σε συγκεκριμένα σημεία.
Η απουσία επίσης διαφορετικών προσβάσεων από και προς το κέντρο της Πάφου, και οδηγεί την τροχαία κίνηση σε συγκεκριμένα σημεία με αποτέλεσμα να δημιουργείται το αδιαχώρητο.
Οι τεράστιες ουρές αυτοκινήτων, τα κορναρίσματα, οι αντεγκλήσεις μεταξύ οδηγών αλλά και τα τροχαία ατυχήματα, είναι πλέον καθημερινό φαινόμενο στους δρόμους της Πάφου, κάτι που ήταν άγνωστο μέχρι πριν μερικά χρόνια.
Πρόβλημα δημιουργείται και από την ανεξέλεγκτη στάθμευση καθώς η αύξηση του αριθμού των οχημάτων δημιουργεί πρόβλημα και στην εξεύρεση χώρων στάθμευσης.
Παρά τις προσπάθειες του Δήμου αλλά και ιδιωτών οι χώροι στάθμευσης που δημιουργήθηκαν δεν επαρκούν, με αποτέλεσα πολλοί οδηγοί να σταθμεύουν όπου βρουν, οξύνοντας το πρόβλημα της κυκλοφοριακής συμφόρησης.
Δεν υπάρχει οικόπεδο ακόμα και πεζοδρόμιο σε πολλές περιπτώσεις που να μην είναι κατειλημμένο από οχήματα.
Το πρόβλημα
Πρόβλημα κυκλοφοριακής συμφόρησης στην Πάφο ιδιαίτερα κατά τις ώρες αιχμής αντιμετωπίζουμε στην Πάφο όπου υπάρχουν σχολικές μονάδες, λόγω της προσέλευσης και αποχώρησης των μαθητών και εκπαιδευτικών ενώ υπάρχουν και περιοχές όπου παρατηρείται πρόβλημα για άλλους λόγους.
Συγκεκριμένα στο κέντρο της Πάφου λόγω της λειτουργίας τριών σχολικών μονάδων, ενώ στην ίδια περιοχή έχουμε και τα δικαστήρια και τα κυβερνητικά κτήρια, πλήθος γραφείων και εταιρειών.
Στην Λεωφόρο Ελευθερίου Βενιζέλου λόγω της λειτουργία του Β. Λυκείου Κύκκου και του Νικολαϊδείου Γυμνασίου, της διοχέτευσης μεγάλου μέρους οχημάτων που κατευθύνονται στο κέντρο της πόλης αλλά και της εμπορικής ανάπτυξη στον εν λόγω δρόμο.
Στην λεωφόρο Τάσσου Παπαδόπουλου, λόγω της ύπαρξης των Λυκείου Αγ. Νεοφύτου, Γυμνασίου Απ. Παύλου και 12ου Δημοτικού Σχολείου, ενώ τον συγκεκριμένο δρόμο χρησιμοποιούν και όσοι κατευθύνονται από τις κοινότητες της Ανατολικής Πάφου προς τον αυτοκινητόδρομο και το Γενικό Νοσοκομείο. Ιδιαίτερα στον κυκλικό κυκλοφοριακό κόμβο που οδηγεί προς την συνοικία Αναβαργός δημιουργείται το αδιαχώρητο τις περισσότερες ώρες της ημέρας.
Στην Λεωφόρο Ελλάδος επίσης λόγω του ότι αποτελεί την μόνη πρόσβαση προς το κέντρο της πόλης για τους κατοίκους των Βορειοανατολικών περιοχών και της εμπορικής ανάπτυξης.
Στη λεωφόρο Δημοκρατίας, η οποία εκτός του ότι χρησιμοποιείται για πρόσβαση στην τουριστική περιοχή της Πάφου, έχει επιβαρυνθεί με την λειτουργεία της μεγάλης εμπορικής ανάπτυξης στην περιοχή, και χρησιμοποιείται ευρέως τόσο για πρόσβαση στην Βιοτεχνική περιοχή Πάφου το Γυμνάσιο Αγίου Θεοδώρου και την Γεροσκήπου με αποτέλεσμα να δημιουργείται το αδιαχώρητο παρά τα φανάρια τροχαίας παρά τα MacDonalds.
Λύσεις
Σαφέστατα και υπάρχουν λύσεις στο πρόβλημα της κυκλοφοριακής συμφόρησης, καθώς η Πάφος δεν είναι η μοναδική πόλη που το αντιμετωπίζει, απλά θα πρέπει να ενεργήσουμε εγκαίρως πριν αυτό διογκωθεί κι άλλο.
Εύκολες λύσεις βεβαίως δεν υπάρχουν και για κάθε μια από αυτές θα πρέπει να γίνει σοβαρή μελέτη και σχεδιασμός.
Δεν μιλάμε για μονοδρομήσεις ή ανακατεύθυνση της κυκλοφορία που μπορεί να δημιουργήσουν άλλα προβλήματα.
Για παράδειγμα αποκέντρωση των υπηρεσιών είναι μια λύση η οποία απαιτεί μακροχρόνιες προσπάθειες και σχεδιασμούς καθώς δεν μπορούμε να μετακινήσουμε κτήρια, όπως τα σχολικά κτήρια, τα δικαστήρια ή τα κυβερνητικά γραφεία.
Η δημιουργία ποδηλατοδρόμων και η χρήση του ποδηλάτου επίσης θα μπορούσε να προσφέρει λύση, αλλά δεν μπορεί να εφαρμοστεί λόγω της απουσίας ποδηλατοδρόμων, ενώ απαιτείται και η καλλιέργεια της απαραίτητης νοοτροπίας για τη χρήση ποδηλάτου.
Το ίδιο περίπου ισχύει και για την χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς, αλλά για να γίνει αυτό απαιτείται η αλλαγή νοοτροπίας των πολιτών οι οποίοι προτιμούν να χρησιμοποιούν τα ιδιωτικά τους οχήματα. Επίσης να σημειώσουμε ότι θα πρέπει να σχεδιαστούν πυκνότερα και πιο εξυπηρετικά δρομολόγια, έξυπνες στάσεις για τις οποίες ακούμε αλλά δεν τις βλέπουμε και όπου υπάρχει δυνατότητα και λεωφορειολωρίδες.
Σημαντική βοήθεια για την απάμβλυνση της κυκλοφορίας θα μπορούσε επίσης να προσφέρει και η κατασκευή επιτέλους του Δυτικού παρακαμπτήριου, ο οποίος θα αρχίζει από τη διασταύρωση Βιοφώς, όπου επίσης υπάρχει σχεδόν όλες τις ώρες της ημέρας κυκλοφοριακή συμφόρηση και θα καταλήγει στον παραλιακό δρόμο Πάφου Χλώρακας, προσφέροντα άλλη μια λύση για όσους κατευθύνονται από τη νότια είσοδο της Πάφου προς την παραλιακή περιοχή χωρίς να χρειάζεται να περάσουν από το κέντρο της πόλης.