Τετάρτη, 9 Ιουλίου, 2025
21.9 C
Paphos

Ακολουθήστε μας:

ΑρχικήΠΑΙΔΕΙΑΘερινά Σχολεία- Όλα όσα πρέπει να ξέρετε

Θερινά Σχολεία- Όλα όσα πρέπει να ξέρετε

Share

Εκπαίδευση με Ρυθμό Καλοκαιρινής Απόλαυσης

 

Τα θερινά σχολεία,δημόσια και ιδιωτικά,προσφέρουν στους μαθητές την ευκαιρία να συνεχίσουν τη μάθηση τους κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών, συνδυάζοντας εκπαίδευση και ψυχαγωγία. Στο ρεπορτάζ αυτό, η εφημερίδα Αδέσμευτος συνομίλησε με εκπρόσωπο του Υπουργείου Παιδείας,Υπηρεσίες Κοινωνικής Ευημερίας και με ιδιοκτήτη ιδιωτικού θερινού σχολείου, τον Αλκιβιάδη Αναστασίου, για να κατανοήσουμε τις προϋποθέσεις λειτουργίας, τους ελέγχους και τα οφέλη αυτών των σχολείων για μαθητές και γονείς.

 

Αυξητική Πορεία για τα Δημόσια Θερινά Σχολεία

Σταθερά αυξητική πορεία ακολουθεί ο θεσμός των Δημόσιων Θερινών Σχολείων, όπως ανέφερε ο εκπρόσωπος του Υπουργείου Παιδείας. Από το 2015, όταν ξεκίνησε η υλοποίησή του με τη συμμετοχή 22 δημοτικών σχολείων, φέτος ο θεσμός επεκτάθηκε σε 37 δημοτικά, 21 νηπιαγωγεία και 7 ειδικά σχολεία σε Παγκύπρια κλίμακα, εξυπηρετώντας συνολικά 6.295 μαθητές σε νηπιαγωγεία και δημοτικά,καθώς και 377 μαθητές σε ειδικά σχολεία.Το Υπουργείο διευκρινίζει πως αφορά αποκλειστικά δημόσια σχολεία, χωρίς ανάμειξη στον ιδιωτικό τομέα.Η διαδικασία αδειοδότησης βασίζεται σε δημογραφικά και λειτουργικά δεδομένα,με τις εισηγήσεις των επαρχιακών γραφείων να διαμορφώνουν το τελικό πλάνο,πάντα με γνώμονα τις ανάγκες και τις δυνατότητες κάθε περιοχής και εντός του διαθέσιμου προϋπολογισμού.

 

Ενισχυμένη Εποπτεία και Στήριξη

Ο θεσμός των θερινών σχολείων υποστηρίζεται από οργανωμένο σύστημα εποπτείας, τόσο σε κεντρικό επίπεδο όσο και σε κάθε επαρχία. Όπως εξηγεί o εκπρόσωπος του Υπουργείου Παιδείας, Στέλιος  Ιωαννίδης, σε κάθε επαρχιακό γραφείο υπάρχει υπεύθυνος συντονιστής-επιθεωρητής, ο οποίος έχει την ευθύνη για την παρακολούθηση και τον συντονισμό των σχολείων της περιοχής του, τόσο για τα δημοτικά όσο και για τα νηπιαγωγεία. Οι επισκέψεις στα σχολεία είναι καθημερινές και αποσκοπούν στην επίλυση προβλημάτων που ενδέχεται να προκύψουν, εξασφαλίζοντας τη συνεχή και ομαλή λειτουργία του προγράμματος. Παράλληλα,το κράτος προσφέρει στήριξη σε παιδιά από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες,δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στους μαθητές με ειδικές ανάγκες. Από φέτος,ο θεσμός επεκτάθηκε σε όλα τα σχολεία Παγκύπρια, με τη φοίτηση να διαρκεί πλέον μέχρι τις 16:00, για όποιον γονιό το επιλέξει. Σημαντική αναβάθμιση από την προηγούμενη ώρα λήξης (13:05). Η φοίτηση στα ειδικά σχολεία είναι δωρεάν, ενώ συνοδοί παρέχονται χωρίς κόστος για παιδιά με ειδικές ανάγκες. Για όλα τα παιδιά η συμμετοχή είναι δωρεάν, με μοναδική οικονομική επιβάρυνση να αφορά το μεσημεριανό γεύμα σε περίπτωση παραμονής μέχρι τις 4:00.

 

Δομημένο Εκπαιδευτικό Περιεχόμενο

Τέλος, το εκπαιδευτικό περιεχόμενο των θερινών σχολείων είναι δομημένο και πλούσιο, με στόχο την ουσιαστική απασχόληση και ανάπτυξη των παιδιών μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες. Οι εκπαιδευτικοί, τόσο οι μόνιμοι όσο και οι αδιόριστοι,λαμβάνουν σχετική επιμόρφωση ώστε να γνωρίζουν το εκπαιδευτικό πλαίσιο και τους στόχους του προγράμματος. Το αναλυτικό πρόγραμμα περιλαμβάνει ενδεικτικές δραστηριότητες όπως θέατρο, ρομποτική, εικαστικά, χορό και άλλες δημιουργικές μορφές έκφρασης. Κάθε σχολική μονάδα προσαρμόζει το καθημερινό της πρόγραμμα ανάλογα με τα ενδιαφέροντα των παιδιών αλλά και των ίδιων των εκπαιδευτικών.

Προσαρμογή και ποιότητα

Εκτός όμως από τα δημόσια θερινά σχολεία λειτουργούν και δεκάδες ιδιωτικά, γι’ αυτό συνομιλήσαμε με έναν ιδιοκτήτη ιδιωτικού θερινού σχολείου, τον Αλκιβιάδη Αναστασίου, ο οποίος μας μίλησε για τις προκλήσεις της θερινής εκπαίδευσης. Υπογράμμισε πως το περιβάλλον και η διάθεση των παιδιών διαφέρουν αισθητά από τη σχολική χρονιά. «Τα παιδιά όταν βρίσκονται σε ένα θερινό σχολείο, δεν έχουν καμία σχέση με την καθημερινότητά τους στο δημόσιο ή ιδιωτικό σχολείο. Είναι σε άλλη διάθεση και είναι πιο δύσκολο να τους κινήσεις το ενδιαφέρον. Πρέπει να είναι κάτι πραγματικά πολύ ενδιαφέρον για να κρατήσεις τα παιδιά σε ροή και σε μια νόρμα»,τονίζει. Όσον αφορά τα κριτήρια επιλογής των συνεργατών του, αναφέρει πως προτιμά άτομα με εμπειρία και ενεργή παρουσία στον χώρο της εκπαίδευσης.

 

Γραφειοκρατία και ασάφειες

Επιπλέον, μας μίλησε και για το διοικητικό κομμάτι, καθώς η διαδικασία αδειοδότησης ενός θερινού σχολείου αποδεικνύεται ιδιαίτερα χρονοβόρα. «Εξαρτάται με το είδος του θερινού σχολείου». Σημειώνει ότι «Σε κάθε περίπτωση, χρειάζεται χρονικό διάστημα, γύρω στον ένα χρόνο, για να εξασφαλίσεις όλες τις απαραίτητες εγκρίσεις». Την ίδια στιγμή, το θολό θεσμικό πλαίσιο περιπλέκει τα πράγματα. Η νομοθεσία ορίζει ως “καλοκαιρινό σχολείο” μόνο αυτό που λειτουργεί το καλοκαίρι και προσφέρει διδακτέα ύλη και εξεταστικά δοκίμια». Όμως, δεν υπάρχει μόνο αυτό το είδος. Ένα θερινό σχολείο μπορεί να είναι και ένα περιβάλλον φύλαξης και δημιουργικών δραστηριοτήτων. «Δεν μπορούμε όμως να χρησιμοποιήσουμε διαφορετικό όρο, γιατί είναι πλέον συνδεδεμένος στη συνείδηση του κοινού με μια συγκεκριμένη λειτουργία».

 

Περισσότερες ώρες δουλειάς, περισσότερη ανάγκη φύλαξης

Η ζήτηση για τα θερινά σχολεία αυξάνεται διαρκώς, κυρίως λόγω των αυξημένων ωρών εργασίας των γονέων κατά την καλοκαιρινή περίοδο, ειδικά σε πόλεις με έντονο τουριστικό παλμό. «Οι γονείς δουλεύουν πολλές παραπάνω ώρες και αυτό δημιουργεί ανάγκη για φύλαξη και δραστηριότητες παιδιών όχι μόνο μέχρι τη 1 το μεσημέρι, αλλά και μέχρι τις 4 το απόγευμα ή και παραπάνω», εξηγεί ο κ. Αλκιβιάδης. Όσον αφορά τη στήριξη από το κράτος, αυτή περιορίζεται σε συμβουλευτικό και διαδικαστικό επίπεδο, χωρίς οικονομική ενίσχυση.

Τέλος, μία συμβουλή που έδωσε ο κ. Αλκιβιάδης είναι, «προς όσους θέλουν να ασχοληθούν, να το κάνουν μόνο αν αγαπούν πραγματικά τα παιδιά, γιατί θέλει τρελή υπομονή και δεν είναι για όλους.

 

Τέλος όσον αφορά τα ιδιωτικά θερινά σχολεία της Πάφου

Σύμφωνα με τις πληροφορίες που μας δόθηκαν, οι Υπηρεσίες Κοινωνικής Ευημερίας είναι υπεύθυνες για την εγγραφή και την επιθεώρηση των Κέντρων Προστασίας και Απασχόλησης Παιδιών, τα οποία εξυπηρετούν παιδιά ηλικίας από 6 έως 18 ετών καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, συμπεριλαμβανομένης και της καλοκαιρινής περιόδου.

Η λειτουργία αυτών των προγραμμάτων ρυθμίζεται από τους νόμους Ν.2(Ι)/96 και Ν.63(Ι)/2011, καθώς και από τους Κανονισμούς Κ.Δ.Π. 157/97 και Κ.Δ.Π. 144/2011 που αφορούν τα Κέντρα Προστασίας και Απασχόλησης Παιδιών.

Στην Επαρχία Πάφου λειτουργούν σήμερα τέσσερα Κέντρα Προστασίας και Απασχόλησης Παιδιών (ΚΠΑΠ). Πρόκειται για το ΚΠΑΠ του Πολυδύναμου Κέντρου Γεροσκήπου, το ΚΠΑΠ του ΣΚΕ Πέγειας, το ΚΠΑΠ του Πολυδύναμου Κέντρου Ζέτας Αιμιλιανίδου που ανήκει στον Δήμο Πάφου, τα οποία είναι όλα κοινοτικά, καθώς και για το ιδιωτικό Κέντρο «Αριστείδειον».

Κάντε Follow ή Like στη σελίδα μας στο Facebook (πατώντας στο παρακάτω εικονίδιο) για να παρακολουθείτε τις δημοσιεύσεις του Cosmos News

Share

Share

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
- Advertisment -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Custom Ad 1

Cosmos News

error: Το περιεχόμενο προστατεύεται!