Φόβοι και ανησυχίες εκφράστηκαν χθες στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Μεταφορών για την τύχη του αυτοκινητόδρομου Πάφου – Πόλης Χρυσοχούς στην οποία συζητήθηκα τα δεδομένα όπως αυτά διαμορφώθηκαν μετά την διακοπή τηςν σύμβασης με την Ιntrakat. Στην συνεδρίαση παρέστησαν εκπρόσωποι των τοπικών αρχών του διαμερίσματος της Πόλης Χρυσοχούς του ΕΒΕ ο Υπουργός Μεταφορών ο Γενικός Ελεγκτής και άλλοι κρατικοί αξιωματούχοι.
Το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στις δικαστικές μάχες που θα ακολουθήσουν με πρώτη την ερχόμενη Δευτέρα που θα εξεταστεί το αίτημα της Κυπριακής Δημοκρατίας για ρευστοποίηση των εγγυητικών ύψους 13εκ ευρώ. Η ελλαδική κοινοπραξία προσέφυγε στην δικαισούνη μπλοκάροντας την περασμένη εβδομάδα την ρευστοποίηση. Αναμένεται να ακολουθήσουν και άλλες νομικές μάχες όταν η Κυπριακή Δημοκρατία θα επιχειρήσει να επαναπροκηρύξει την συνέχιση και ολοκλήρωση του έργου.
Στην χθεσινή σύσκεψη επαναλήφθηκαν τα επιχειρήματα του Τμήματος Δημοσίων Έργων ότι η διακοπή της σύμβασης έγινε αναγκαστικά και ότι δεν υπήρχε άλλη επιλογή διότι η Intrakat δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκες του έργου και παραβίασε τις πρόνοιες της σύμβασης.
Ο Υπουργός Μεταφορών σχολιάζοντας παρέμβαση του Βουλευτή του ΑΚΕΛ Βαλεντίνου Φακοντή παραδέχθηκε ότι τον κόστος του έργου θα είναι αυξημένο περίπου 30%. Ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «Όσον αφορά το κόστος και χωρίς να έχει προηγηθεί αναλυτική εκτίμηση, αλλά λαμβάνοντας υπόψιν τα σημερινά δεδομένα, γνωρίζουμε ότι λόγω του πληθωρισμού των τελευταίων ετών, όλα παραπέμπουν σε αύξηση της τάξης του 20-30% σε σχέση με τα ισχύοντα το έτος 2019 (όταν κατακυρώθηκε το έργο).