Σάββατο, 27 Απριλίου, 2024
26.9 C
Paphos

Ακολουθήστε μας:

ΑρχικήΠΑΦΟΣΤο τούνελ της Τσάδας - Αποκλειστικές φωτογραφίες

Το τούνελ της Τσάδας – Αποκλειστικές φωτογραφίες

Share

Επισκεφθήκαμε το εργοτάξιο που ασχολείται με τη διάνοιξη της πρώτης σήραγγας του δρόμου Πάφου – Πόλης Χρυσοχούς και μπήκαμε στο τούνελ και σας μεταφέρουμε όλες τις λεπτομέρειες για το μεγαλεπήβολο και δύσκολο έργο…

 

Μετά από πολλά χρόνια παλινωδίας και υποσχέσεων, είναι πλέον ορατή η χάραξη του νέου αυτοκινητόδρομου Πάφου Πόλης Χρυσοχούς, ιδίως σε διάφορα σημεία μεταξύ του αυτοκινητόδρομου Λεμεσού Πάφου από το ύψος Αγίας Μαρινούδας, και της κοινότητας Μαραθούντας.

Αυτό που λίγοι γνωρίζουν και ακόμα λιγότεροι είδαν είναι το σημείο όπου τα τρυπάνια της Ιντρακάτ, (της Ελληνικής Εταιρείας που έχει αναλάβει το έργο) άρχισαν να τρυπούν το βουνό για την δημιουργία της πρώτης από τις δύο σήραγγες που θα κατασκευαστούν .

Το σημείο είναι ακριβώς κάτω από τον υφιστάμενο δρόμο Τσάδας – Καλλέπειας, όπου τα τρυπάνια δουλεύουν ασταμάτητα και ήδη η σήραγγα έχει προσχωρήσει γύρω στα 140 μέτρα.

Σύμφωνα με τον επιβλέπων μηχανικό των Δημοσίων έργω Ιορδάνη Νικολάου, η πρώτη και μεγαλύτερη σήραγγα του νέου αυτοκινητόδρομου Πάφου – Πόλης Χρυσοχούς (μήκους 720 περίπου μέτρων), αρχίζει από το 8ο χιλιόμετρο του νέου δρόμου ενώ η δεύτερη θα αρχίζει στο 10ο χιλιόμετρο.

Για να μπορούν τα μηχανήματα να εργάζονται έχει τοποθετηθεί ένας μεγάλος αγωγός εξαερισμού, καθώς και φωτισμός, αφού τα συνεργεία εργάζονται σε δύο βάρδιες από τις 7:00 το πρωί μέχρι τη 1:00 μετά τα μεσάνυχτα.

Σύμφωνα με τον κ. Νικολάου, η διάνοιξη της σήραγγας προχωρά με ρυθμό από τριάμιση με πέντε μέτρα ημερησίως ανάλογα με το έδαφος καθώς η απόσταση που διανοίγεται πρέπει να τυγχάνει στήριξης.

Το ύψος της σήραγγας στο παρόν στάδιο είναι 7,5 μέτρα, ενώ με την αποπεράτωσή της θα σκαφτούν άλλα τέσσερα μέτρα προς τα κάτω οπόταν το ύψος της με την ασφαλτόστρωση θα φτάνει περίπου τα 11 μέτρα.

Θα αποτελείται από δύο λωρίδες κυκλοφορίας και θα διαθέτει βεβαίως πεζοδρόμια και φωτισμό, ενώ ακριβώς δίπλα από αυτή κατασκευάζεται άλλη μια μικρότερη σήραγγα ύψους τριών μέτρων η οποία θα χρησιμοποιείται από πεζούς για την έξοδό τους σε περίπτωση ατυχήματος.

Οι προκαταρτικές εργασίες για την διάνοιξη της σήραγγας άρχισαν από το Οκτώβριο του 2022 και αναμένεται να ολοκληρωθεί με την αποπεράτωση της πρώτης φάσης του αυτοκινητόδρομου τον Νοέμβριο του 2024. Αυτό δείχνει πόσο δύσκολο και πολυδιάστατο, είναι ολόκληρο το έργο.

Όπως μας αποκάλυψε ο κ. Νικολάου, πριν ένα περίπου μήνα άρχισαν οι προκαταρτικές εργασίες και από την πλευρά της εξόδου της σήραγγας. Οι εργασίες διάνοιξης θα προχωρούν ταυτόχρονα μέχρι να συναντηθούν κάπου στην μέση.

Το έργο μέχρι στιγμής προχωρά βάσει των χρονοδιαγραμμάτων που προβλέπονται από τα συμβόλαια και λαμβάνονται όλα τα μέτρα για την ασφάλεια των εργαζομένων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι προβλέπεται η κατασκευή και δεύτερης σήραγγας στο μέλλων όταν ο δρόμος θα γίνει τεσσάρων λωρίδων.

Το όλο έργο στο σύνολο του, έχει μήκος 31χιλιόμετρα περίπου και η κατασκευή του προωθείται σε δύο φάσεις.

Η Α΄ Φάση κατασκευής του αυτοκινητόδρομου αφορά στο τμήμα από την Αγία Μαρινούδα μέχρι το Στρουμπί. Στο παρόν στάδιο βρίσκεται σε εξέλιξη το συμβόλαιο υλοποίησης του έργου με τη μέθοδο μελέτη – κατασκευή, η οποία αρχίζει από τον αυτοκινητόδρομο Λεμεσού – Πάφου παρά την Αγία Μαρινούδα, διέρχεται δυτικά της Μαραθούντας και ανατολικά της Τσάδας και καταλήγει στον υφιστάμενο δρόμο Πάφου – Πόλης μετά το Στρουμπί, κοντά στη συμβολή προς Θελέτρα.

Οι εργασίες αυτές, βάσει του συμβολαίου, θα ολοκληρωθούν στο τέλος του Νοεμβρίου του 2024, έναντι ποσού 87 εκατομμυρίων ευρώ περίπου.

Ο αυτοκινητόδρομος στο τμήμα αυτό θα είναι μήκους 15,5 χιλιομέτρων, με δύο λωρίδες κυκλοφορίας.

Στα προβλεπόμενα τεχνικά έργα περιλαμβάνονται οχετοί ομβρίων, ένας ανισόπεδος κόμβος για σύνδεση με τον αυτοκινητόδρομο Λεμεσού – Πάφου, ένας κυκλικός κόμβος στην Τσάδα και ένας στο σημείο τερματισμού μετά το Στρουμπί, δύο διατρητικές σήραγγες μήκους 730 και 290 μέτρων έκαστη, πέντε κοιλαδογέφυρες συνολικού μήκους 1.500 μέτρων, δύο υπέργειες διαβάσεις και εννέα υπόγειες διαβάσεις. Θα κατασκευαστούν, επίσης, πρόσθετες λωρίδες κυκλοφορίας σε μεγάλο μήκος, περίπου 12 χιλιομέτρων, λόγω της ανωφέρειας του δρόμου.

Κάντε Follow ή Like στη σελίδα μας στο Facebook (πατώντας στο παρακάτω εικονίδιο) για να παρακολουθείτε τις δημοσιεύσεις του Cosmos News

Share

Share

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
- Advertisment -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Custom Ad 1

Cosmos News